WYBRAKOWANE AUTA
Covid-19 szturmem wdarł się nie tylko do naszych domów, zdrowia, kieszeni, zmiany trybu pracy, ale również tego czym jeździmy i czy w ogóle będziemy mieli czym! Przeciętny współczesny samochód z silnikiem spalinowym zbudowany jest z około 30 tysięcy części. Wystarczy, by zabrakło jednej i samochodu nie ma. Zwłaszcza jeśli zabraknie półprzewodników, które tworzą fundament układów scalonych.
Przez trwające od 2020 roku ograniczenia w dostawach mikroczipów z nowych samochodów początkowo zaczęły znikać problematyczne elementy wyposażenia. I tak w prawie każdej marce zniknęły z konfiguratorów moduły LTE, kamery 360 stopni, systemy bezpieczeństwa, ekrany i inne multimedia. W zamian za nie klienci na całym świecie otrzymują samochody z… zaślepkami w miejsce zamówionych wcześniej akcesoriów. Sprawa robi się o tyle poważna, że ze sprawą boryka się każda marka na całym świecie.
CZAS OCZEKIWANIA
Niedostępność części spowodowała również ogromne opóźnienia w produkcjach. Obecnie klienci czekają na nowe auta średnio od 4 miesięcy do 12, w zależności od modelu i specyfikacji.
AutoForecast Solutions szacuje, że przez brak półprzewodników w 2021 r. może na świecie zabraknąć nawet 7,1 miliona aut z planowanej produkcji.
ROZWIĄZANIE DLA POLSKICH KLIENTÓW?
Co zatem w tej sytuacji mają zrobić klienci, którzy czekają na swoje nowe auto? Są zakładnikami opóźnień produkcyjnych lub właśnie chcieliby szybko zmienić auto? Rozwiązań dla klientów jest kilka. Należą do nich między innymi wynajem średnioterminowy i krótkoterminowy w oczekiwaniu na przyjazd opóźnionego auta z produkcji (KLIKNIJi zobacz auta), bezpieczny zakup używanego auta przy wsparciu MOTO PATENT lub zakup auta dostępnego aktualnie na stoku na tzw. „przeczekanie” (KLIKNIJ i zobacz ofertę aut na stoku).
Skorzystaj z doświadczenia MOTO PATENT – ani jeden nasz klient nie musiał przesiąść się do autobusu 😊
Autor: Dominika Krysińska, CO-OWNER MOTO PATENT